Etiquetes

19 de març 2012

Quiche de porros

Aquest dissabte vaig tenir convidades a casa i els vaig preparar, entre d'altres receptes que ja aniré penjant, una quiche de porros. Vaig seguir la recepta tal i com me l'havien passat, i ara em queda pendent provar d'incorporar-hi una mica de cansalada o innovar amb altres ingredients... n'anirem informant!

*Ingredients:
-Pasta brisa (pot ser congelada, tipus “La cocinera”)
-4 porros
-1 ceba mitjana
-150 grams de formatge emmental ratllat
-100 cc de crema de llet per cuinar
-4 ous
-Sal
-Mantega
-Oli d'oliva

*Elaboració:
-Posem la pasta al motlle i pressionem les bandes perquè agafi forma.
-Tapem la pasta amb paper d’alumini i hi posem per sobre una mica d’arròs, llegums... perquè facin pes.
-Ho posem al forn durant 15 minuts, a 180ºC.
-Tallem els porros a rodanxes i la ceba a làmines. Ho ofeguem amb una cullerada sopera de mantega, una altra d’oli i una mica de sal.  Quan estigui transparent, ho retirem del foc.
-A part, en un bol hi posem la crema de llet, 3 ous i els 150 gr. de formatge emmental. Hi afegim les verdures ofegades i una mica de pebre (si es vol).
-Tornem a la base, que ja hem tret del forn (hem llençat l’arròs i el paper d’alumini).
-Pintem la base amb el rovell d’ou que encara no hem fet servir i ho posem al forn 5 minuts més (per segellar la base).
-Traiem la base del forn i hi afegim el farciment. Tot plegat, ho posem al forn durant 20 minuts, aproximadament.

1 comentari:

  1. Hola Maria, aquesta quiche per a sopar em vindria molt de gust, amb una cerveseta...Salutacions,
    Nani

    ResponElimina