Etiquetes

13 de set. 2011

Nandu Jubany: "M'agrada cuinar perquè et permet fer feliç a la gent"

Per motius de feina, he tingut l'oportunitat de tornar a parlar amb el Nandu Jubany, propietari i cuiner de Can Jubany (1 estrella Michelin), i un dels noms més consolidats del panorama gastronòmic actual (ai, com ens agrada fer aquest tipus de frases...). En fi, que personalment encara no he pogut tastar cap dels seus plats (tot arribarà!), però sí que us puc dir que el Nandu és una persona molt agradable, d'aquells que ràpidament et tracten "de tu a tu".

Aquí us deixo algunes de les coses que em va explicar, una mostra més de la seva autoexigència i humilitat.

La tradició familiar va condicionar que et dediquessis a la cuina, o va ser una elecció completament lliure?
És cert que als 10 anys vaig començar a treballar al restaurant familiar [Urbisol] i aleshores no volia ser cuiner. Tot i així, als 15 anys i després d’haver-hi dedicat també caps de setmana, nadals...., vaig veure que sí, que allò era lo meu. A partir d’aquí vaig començar a treballar amb el Carles Gaig, el Martín Berasategui o el Marcel, i vaig adonar-me que jo també volia un restaurant, petit, per cuidar els clients. Quan tenia 24 anys vaig agafar Can Jubany amb la meva dona i vam engegar un negoci que encara s’ha de millorar, però que aviat serà el restaurant dels meus somnis.

Què és allò que tant t’atrau del món de la restauració?
M’agrada cuinar perquè et permet fer feliç a la gent. A mi m’encanta la relació amb el client i gaudeixo veient el resultat de la nostra feina: al matí tu prepares un guisat i ells al migdia ja se l’han menjat. Et feliciten, t’ho agraeixen al moment i no et cal esperar 3 anys per veure el sentit d’allò que fas. És una feina dura, però agraïda.

Alguna vegada t’has plantejat canviar de professió?
No, mai, sinó tot el contrari: el restaurant sempre ha anat creixent.

Quines són les claus per tenir èxit en un negoci com aquest?
La constància, la professionalitat i l’honradesa, de cara al client i al producte. A la gent se l’ha de cuidar, mimar, oferir-li sempre el millor.

I si et volem fer feliç a tu...què t’hem de cuinar? Quin és el teu plat preferit?
Els ous ferrats de les meves gallines [a Can Jubany tenen hort i granja], acompanyats de sobrassada o cansalada. És boníssim.

Recomana’ns un restaurant (i que no sigui el teu!)
La Fonda Gaig m’agrada molt. El Carles Gaig és el meu amic i mestre, i té un restaurant ideal per anar-hi amb la família. Passes el dia a Barcelona (vas al Tibidabo, puges al bus turístic, etc.) i després vas cap allà a menjar bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada